неделя, 10 януари 2010 г.

Въженце

От известно време преоткрих въженцето - обожавам да скачам на въженце. И в детството си обожавах всякакви игри на въже - бях много добра :)

Това е страхотна тренировка, която не изисква никакво оборудване (само едно въженце) и може да се прави в ограничено пространство. Забавно е - всъщност, доста по-забавно от висенето на стационарно колело, кростренажор или друг кардио уред. Доста добре раздвижва кръвта и забързва сърцето :) Натоварва цялото тяло - крачета, ядро, рамене и ръце :)

Понякога ми се налага да поскачам вкъщи - лично мен това ме изнервя и ми е досадно. Съвсем различно е, обаче, ако нахлузя маратонки и отскоча до училището точно срещу блока, в който живея! Тогава просто се връщам в детството си, в дългите летни вечери на село при баба, където скачахме с часове наред и се състезавахме :)
Скачам на един крак, напред, настрани, правя напади, ножички, кръстосвам въжето, бягам напред - назад, докато подскачам. Правя интервали - това е особено лесно с въженце, скачам по-бързо 30-на сек. и след това по-лекичко, за релакс. Уча се да правя 'double unders', т.е. въженцето минава два пъти под краката за един скок - отскакаш високо и въртиш бързо!

Времето минава неусетно, пот се лее яко :) Страхотна аеробна тренировка!!!

Ето и малко идеи :)



2 коментара:

  1. Това е сайт с туториали за различни трикове при скачането с въже :)))
    http://www.jumprm.com/videokast/videokast.xml

    ОтговорИзтриване
  2. Уау! Много добър сайт! Благодаря!

    ОтговорИзтриване