сряда, 3 февруари 2010 г.

Бонбони от тахан

Обичате ли халва? Аз мнооого. Ама мноого. Сладкото Пете (kiss) ми даде една много лесна рецепта за таханени бонбони, която аз почти веднага изпробвах...със сусамов тахан... доста успешен резултат!

3 с.л. тахан
4 с.л. мед
4 с.л. смлени орехи
4 с.л. трици

Разбъркват се добре и се оставят да стегнат малко. Ако сместа е много рядка, добавят се трици/ орехи; ако е много гъста - мед/ тахан. Таханът е леко горчив, така че не е добра идея да се 'разрежда' много с него :) Оформят се бонбони, които се овалват в какао/ смлени орехи/ кокосови стърготини (иначе доста лепнат). Вкууснооо :)

И сега! Внимание!!!
Вчера случайно се сдобих със слънчогледов тахан - традиционната наша халва се прави с такъв. Едва дочаках да се добера до кухнята вкъщи и да загреба с лъжица...

И..чудо...Мммм....колко чудесно вкусно - 1/2 лъжица тахан + 1/2 лъжеца мед и ...се разтапям.

Пробвах, разбира се, рецептата за бонбони и със слънчогледов тахан. Този път не си играх да оформям бонбони - завих във фолио и метнах във фризера за по-бързо стягане :)) Има вкус на истинска халва!!!...само...единствено триците малко ме смущават.
Мисля, че ще се получи още по-добре само тахан, мед и орехи...
Нямам търпение да пробвам!!! :)

2 коментара:

  1. Еха, по-вкусен ли е слънчогледовия? Ами сигурно всъщност е, поне не горчи толкова може би. Браво, мацка!

    ОтговорИзтриване
  2. О, да, слънчогледовият тахан е къде-къде по-вкусен. За мен поне. И не горчи. И може да се яде направо от буркана - като фъстъчено масло :)

    ОтговорИзтриване