петък, 4 юни 2010 г.

Вълшебна гъбена супа

Имението. Емен. Прегладнели. След прекрасна разходка. Гъбена супа. Унгарска гъбена супа. Разтапяща сетивата Унгарска гъбена супа.

Седмица по-късно, в рутината на ежедневието, не се стърпях и поразрових за рецепта за тази вълшебна супа. Открих това и малко импровизирах с него. Резултатът беше страхотен :)


Използвах:
½ кг. пресни гъби
2 моркова
1 голяма глава лук
100-на гр масло
1 с.л. соев сос
1 ч.ч. прясно мляко
300 мл. течна животинска сметана
3 с.л. пълнозърнесто брашно
3-4 стръка копър
3-4 стръка магданоз
1 с.л. червен пипер
1 ч.л. черен пипер
морска сол на вкус

Много лесна и бърза за приготвяне супичка :
Разтопява се маслото и в него се задушава леко лука, добавят се морковите (на мен ми харесват по-едро нарязани), а след няколко минути и нарязаните гъбки. В този момент маслото ми започна да загаря яко и добавих малко вода (на око около половин чаена чаша). Задушавах десетина минути и добавих червен пипер,соев сос и ситно нарязания копър. Добавих 4 ч.ч. вода и оставих да поври 10-15 мин на по-бавен огън.
Междувременно разбих 3 равни с.л. пълнозърнесто брашно в 1 ч.ч. мляко. Добавих към супата млякото и сметаната (на тънка струйка и при постоянно бъркане, за да не се пресекат). След още 10-на минути, добавих сол, черен пипер и магданоз и ....
... след това свърши бързо-бързо :)

Добър апетит!

4 коментара:

  1. Много вкусно изглежда :)
    Само да попитам - течна животинска сметана може ли да се намери в магазин? Или само в мандра?

    ОтговорИзтриване
  2. Има в магазини - President и още една немска Neue нещо си (в Billa) и Елби мисля, че имат, но във Варна не мога да я открия. Чувала съм че и Meggle имат, но още не съм видяла :)

    ОтговорИзтриване
  3. Благодаря за изчерпателния отговор :) Ще потърся.
    Аз не можах да дочакам отговора - нетърпелива съм :) Та я направих с малко заквасена сметана, пак става добре :) Много вкусна супа! Благодаря за рецептата.

    ОтговорИзтриване
  4. Всъщност оригиналната рецепта е със заквасена сметана...Но на мен някак повече ми се вързваше с течна :) Така че ти просто си била традиционалистка, а аз - идейна :)))

    ОтговорИзтриване